loading...
جدیدترین نرم افزار روز دنیا | عکس | فیلم | بازی | اس ام اس |

این در حالی است كه این تلاش‌ها به نتیجه نرسید و شبكه تلویزیونی ITV اعلام كرد كه پخش این مجموعه به پایان رسیده است و سری جدیدی از مجموعه تلویزیونی مركز پزشكی ساخته نخواهد شد.روستای زیبای دربی‌شایر در حومه كاردیل واقع شده است كه مركز پزشكی در آنجا قرار دارد و این مجموعه نیز در این منطقه و شهرها و روستاهای اطراف آن فیلمبرداری شده است اما اگر به دنبال این هستید تا جای آن را روی نقشه پیدا كنید، بهتر است خودتان را خسته نكنید چون درحقیقت این منطقه ساختگی است و وجود خارجی ندارد.

به جای مركز پزشكی


با وجود اینكه سریال تلویزیونی مركز پزشكی، توانست در هنگام پخش سری دوازدهم یا سری پایانی خود مجموعه‌ای 7/6 میلیون نفری از بینندگان را با خود همراه سازد، اما پس از 10 سال كه میهمان خانه‌های مخاطبان خود بود سرانجام به پایان رسید و شبكه تلویزیونی ITV به جای آن پخش مجموعه تلویزیونی دیگری را آغاز كرد كه مانند مجموعه قبلی به موضوعات پزشكی اختصاص داشت و با توجه به حضور مقدار زیادی از بازیگران اصلی مجموعه مركز پزشكی در این سریال جدید، درحقیقت می‌توان گفت ادامه مجموعه تلویزیونی مركز پزشكی بود و جالب این بود كه در همان منطقه هم فیلمبرداری شده بود بسیاری از هنرپیشه‌های اصلی این مجموعه نیز بر این باور بودند كه نباید ساخت این مجموعه را ادامه داد. به گفته كارستون لازم بود تغییراتی در نوع نگاه سازندگان این برنامه ایجاد شود و اگرچه بسیاری از هنرمندان و عوامل ساخت به نوعی با این مجموعه مأنوس شده بودند و از پایان آن احساس ناراحتی می‌كردند اما باید پذیرفت كه ساخت هر مجموعه‌ای بالاخره روزی به پایان خواهد رسید.
در سال 1993 كه این مجموعه برای نخستین بار از تلویزیون پخش شد مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت، به علاوه اینكه حضور هنرمندان مشهور و به نام سینمای انگلیس در مركز پزشكی نیز می‌توانست یكی از نقاط قوت این مجموعه باشد. در سری‌های مختلف هنرمندان متفاوتی به ایفای نقش پرداخته‌اند، كه به تدریج عرصه را برای حضور دیگر هنرمندان خالی می‌كنند. اما سایمون شفرد بار‌ دیگر به مجموعه پزشكی بازمی‌گردد و فعالیت‌های هنری خود را در كنار همكارانش مگی اونیل و گری ابراین از سر می‌گیرد.

از حسابداری تا بازیگری


كوین ویتلی كه در نقش جك كروئیش در مركز پزشكی حضور دارد در 9 فوریه سال 1951 در نیوكاسل انگلیس متولد شد و در دانشكده مركزی هنرهای نمایشی بازیگری را آموخت و با وجود اینكه او دوره‌های آموزشی بازیگری را در شهر لندن گذرانده است اما همچنان به لهجه اهالی نیوكاسل صحبت می‌كند و این موضوع برای بازیگری در همین زمان تا حدودی غیرعادی به نظر می‌رسد.
او پیش از بازیگری در رشته حسابداری درس خوانده بود. فرانك ویتلی برادر كوین نیز در دانشگاه لندن در رشته هنرهای نمایشی تدریس می‌كند كه این موضوع بیانگر محبوبیت هنر بازیگری در میان اعضای خانواده ویتلی است. او تجربه بازی در مجموعه تلویزیونی مركز پزشكی را بسیار ارزشمند می‌داند و علت موفقیت مركز پزشكی را نیز سختكوشی‌های هنرمندانی مانند سایمون شفرد، آماندا برتون و درسی گانون و همچنین تونی ویرگو می‌داند. اگرچه هیچ‌یك از آنها در آغاز فكر نمی‌كردند كه پخش این مجموعه تا این اندازه مورد توجه مخاطبان قرار گیرد اما مركز پزشكی توانست به جایگاهی در میان علاقه‌مندان به تماشای برنامه‌های تلویزیونی دست یابد كه حتی پس از كناره‌گیری بازیگران اصلی نیز همچنان جایگاه خود را حفظ كرد. كوین یكی از مهم‌ترین نقاط قوت این برنامه را قوی بودن فیلمنامه آن می‌داند.

خطوط اصلی داستان به گونه‌ای بر هم مرتبط است كه افرادی كه قسمت‌های مختلف برنامه را دنبال می‌كنند می‌توانند در هر قسمت به نوعی نظاره‌گر حوادثی باشند كه پیرامون شخصیت‌های اصلی داستان در فضایی كه برای بیننده جذاب است، اتفاق می‌افتد. با توجه به اینكه هیچ‌یك از بازیگران پیش از حضور در این مجموعه از نزدیك با حرفه پزشكی آشنا نبودند، مراحل مختلف فیلمبرداری برای آنها بسیار جالب بود. چرا كه باید در كنار پرستاری كه در صحنه فیلمبرداری حضور داشت چگونگی انجام معاینات پزشكی و تزریق را تا حدودی یاد

می‌گرفتند.

خوش‌تیپ‌ترین پزشك تلویزیونی


سایمون شفرد از دیگر هنرمندان مجموعه تلویزیونی مركز پزشكی است كه همه ما او را به نام دكتر ویلی پریستون می‌شناسیم. او در 20 آگوست 1956 در بریتسول انگلستان متولد شد. از سال 1993 تا 1997 در این مجموعه حضور داشت و از سال 2000 تا 2002 نیز بار دیگر به این مجموعه پیوست. با توجه به اینكه 7 سال با سازندگان و عوامل تولید مركز پزشكی همكاری داشته است از باسابقه‌‌ترین بازیگران این مجموعه است. او پس از رفتن كوین و آماندا از این مجموعه با وجود اینكه به نقش دكتر پریستون علاقه زیادی داشت، مجموعه را رها كرد و پس از بازی در 2 فیلم سینمایی و چند مجموعه تلویزیونی دوباره به مركز پزشكی بازگشت و توانست جایزه خوش‌تیپ‌‌ترین پزشك تلویزیونی را از آن خود سازد.
با وجود موفقیت‌هایش، بازیگری را حرفه ناپایداری می‌داند و می‌گوید پیشنهاد كار در مجموعه پزشكی پس از یك دوره بیكاری نقش مهمی در زندگی او داشته است و او را از فشارهای مالی كه در آن زمان برایش پیش آمده بود، نجات داده است.

حضور پدر و دختر در یك فیلم


گری ماورز در اول سپتامبر سال 1964 در لیورپول متولد شده است. او از سال 1995 تا 2000 در نقش دكتر اتوود با این مجموعه همكاری كرد. گری وجود شخصیت‌های جدید به جای بازیگران قدیمی را برای مجموعه‌ای مانند مركز پزشكی كه پخش آن برای مدت طولانی ادامه داشته است، از مهم‌ترین عوامل موفقیت سریال می‌داند. دختر كوچك گری در 3سكانس از این سریال در كنار پدرش حضور دارد و پدر این تجربه را برای فرزند 8 ساله‌اش تجربه جالبی می‌داند. او مدرسه را بدون اخذ هیچ مدركی رها كرد و از لیورپول به لندن رفت ؛ چرا كه معتقد بود در لیورپول برای افراد با استعداد امكانات مناسبی
وجود ندارد.

آماندا برتون در كنار الیزابت تایلر


آماندا برتون كه از هنرپیشه‌‌های اصلی سری اول این مجموعه است در 10 اكتبر 1956 در ایرلندشمالی متولد شد. او از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های بریتانیایی است كه در این مجموعه او را به نام دكتر مت گلور می‌شناسیم. او معتقد است كه كار پزشكان عمومی از متخصص‌‌ها هم سخت‌تر است چون آنها باید درباره همه موضوعات آگاهی داشته باشند. پس از پایان همكاری‌اش در این مجموعه، در چند مجموعه تلویزیونی دیگر بازی كرد و علاوه بر این نقش كوچكی را نیز در كنار الیزابت تایلر تجربه كرده‌ است.
منبع : همشهری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    بهترین محصولات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1530
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 129
  • بازدید امروز : 165
  • باردید دیروز : 395
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 15,520
  • بازدید سال : 46,212
  • بازدید کلی : 1,165,678
  • بهترین محصولات